Klantenonderzoek

Klantenonderzoek

Wilt u daadwerkelijk weten wat uw klanten waarderen en waar de verbeterpunten liggen? Papilio heeft veel ervaring met het voeren van kwalitatief hoogwaardige persoonlijke en telefonische interviews. Deze gesprekken geven u een goed beeld wat door klanten gewaardeerd wordt en waar de knelpunten zitten. Daarnaast is het klanttevredenheidsonderzoek een krachtig middel om inzicht te krijgen welke ontwikkelingen en nieuwe behoeften er zijn bij klanten en potentiële relaties.

 Project uit de praktijk ‘De investering in het klantenonderzoek binnen 1 jaar terugverdiend’
“We hadden het idee dat onze organisatie betere resultaten zou moeten kunnen halen. Maar hoe krijgen we dat voor elkaar? Wij hebben toen Papilio opdracht gegeven om te inventariseren waar we stonden in de markt en te onderzoeken hoe de klanten ons zagen. Wat bleek? Onze klanten waren veel meer tevreden over ons als dat wij zelf dachten. Wij hoorden vooral de zaken die mis gingen, maar dat we het ten opzichte van de concurrentie zoveel beter deden, wisten wij niet. Papilio heeft ons begeleid bij het aanscherpen van onze positionering en ons onderscheidend vermogen. Vervolgens zijn we zowel intern als extern aan de slag gegaan met een heldere en duidelijke communicatie hierover. De uitkomst is dat onze klanten steeds nadrukkelijker voor ons kiezen, waardoor we minder in concurrentie zitten en een beter prijsniveau kunnen realiseren. Door de goede resultaten hadden we de investering binnen één jaar terugverdiend.”

 

Klanten zeggen

Quotes

Dankzij het kwalitatieve onderzoek van Papilio heeft Coolmark een duidelijke positionering in de markt. Bovendien is aangetoond op welke punten Coolmark zich onderscheid van de concurrentie en welke diensten gewaardeerd worden.

— Richard Droop
Managing Director van Coolmark BV


Bel mij!


Offerte aanvragen


Aanmelden nieuwsbrief